英語で書くビジネスメールの一般的な構成の中で、本文(Body)について学びます。
英語で書くビジネスメールの一般的な構成は、敬辞(Salutation)、あいさつ(Greeting)、本文(Body)、末文・結辞(Conclusion and Closing)となります。
QUIZ青山さんは、ABC Corporationに英語でEメールを書くことになりました。ABC CorporationにEメールを送るのは、今回がはじめてで、ホームページに掲載されている、問い合わせ窓口のメールアドレスに送ります。
敬辞とあいさつにつながる本文として、どれがふさわしいでしょうか。
- A.We saw your homepage and are interested in learning more about your software solutions and services. Could you please send us some information on your software packages E-Learning Power and E-Learning Super?
- B.Regarding our next meeting, I would like to change the time from 1:00 to 2:00. If this is possible, could you please let me know?
- C.I want some info. Send it to me.
- D.I am writing to remind everyone working in the East Building to park their cars in the public parking garage located on East Street. Please do not park on the street.
正解 A
一般的に、ビジネス上で初めてその企業に連絡する場合のメールの本文は、メールを送る理由などを述べたうえで、要件を記載します。
この選択肢では、メールを送る理由として、「ホームページで貴社の商品を拝見し興味をもったこと」を述べたうえで、「ソフトウェアとサービスについて詳細を知りたいので、その情報を送ってほしい」という依頼をしています。
そのほかの選択肢についての解説
B:面識がない相手に、「打ち合わせのスケジュールを変更したい」という内容を贈ることは考えにくいため、この場合は適していません。
C:ビジネスシーンで用いるには、表現が直接的で丁寧さに欠けています。また、どういった情報を送ってほしいのかも曖昧で、ふさわしい内容ではありません。
D:駐車場に関する注意の再案内のため、今回の状況には適していません。
Let’s Practice! 組み合わせて主文を完成させましょう
メールを送っている理由・背景(1~5)に、もっとも合う要件を、a~eより選んでください。
- 1.I saw your advertisement in the newspaper. I am interested in business-class flights to New York in July.
- 2.We need to make new company pamphlets and business cards.
- 3.We saw your homepage and are interested in your cleaning products.
- 4.We are looking for an office space interior designer.
- 5.We are thinking about ordering some office supplies.
- a.Could we please arrange a meeting with your design team to discuss our needs?
- b.Could you please send us an estimate for 100 units of ABC Super Cleaner and 50 units of ABC-100?
- c.Could you please send us a 2010 office supplies catalog?
- d.Could you please tell us your prices for printing both?
- e.Could I please receive some information on dates and prices forbusiness-class tickets?
- 回答
- 1-e, 2-d, 3-b, 4-a, 5-c